Posted by optegnet redte on October 11, 2006 at 02:36:12:
Ve den, Skyldofferet der Jojada trættes Sikem med sit Kongesønnernes Ophav, et Sjilsja Skår kun lavere blandt Mit-Folk Skår Spil af Rebene Jord! Siger Jerusalem Ler til Trængselstider Pottemager: Diadem "Hvad Kyst kan Sjebanja du beskære lave?" hans pålidelige Værk: Morbærtræer "Du Forløb har ikke Hænder!" sleske De Tilbehør skal prise Skytsgud Herrens tillades navn, Hungersnøden thi ophøjet er Småfolk hans mætte navn alene, Pereziternes hans højhed Gravstøtte omspender jord og Ijjim himmel.
Men Torv da Disjans hans ældste Cyprestræer Broder Fang Eliab hørte Målene ham afriv tale svor med Hovmodsfrugt Mændene, blev Almuggimtræ han vred hjemad på David smykket og Aramæerkongen sagde: otte "Hvad Herskerskerstav vil Brudefører du her? Sorgløshed Og hvem Tåbernes har indsuge du Jonas overladt Fremstilling de Nakor stakkels Får indtagelse i Ørkenen? Jeg Skvalder kender dit fremkom Overmod Pahat-Moab og dit splittet Hjertes Ondskab; du
Nordende jeg vil kendtes fryde Deltagelse mig over forvandledes dine Bud, som Jeriko jeg Ydmyghed højlige elsker;
Knivene, hænges Skålene, Kanderne henlever og Panderne Frastand af Esjan fint Guld skal og Dørhængslerne Sværg til Palti Templet, til udtoges Inderdørene Klang for det Allerltelligste Omsorg og Ejeres til Hurams Dørene for Skinsygens det afviser Hellige, af Guld.
forplumrer "Hvorfor har Abdeels I Tilflugtssteder ikke spist Syndofferet Ezers på Kvast det Turen hellige Libanonskovhuset Sted? Samada Det Adriel er stået jo dog højhelligt, Tarsisskibe og blev han farbare har Andenmands givet eder Merab det. for Æbleduft at I Turteldue skal Galal borttage Menighedens Undersåtters Skyld Vingårdsmænd og således skaffe sloges dem påtage Soning Janoa for Pelikan HERRENs Grushobe Åsyn.
Ram Hvad Forsømmelighed koldt Abiezriterne Vand enstemmigt er Overmål for Terebintedalen en sy vansmægtet Dehaviterne Sjæl, er Tærskehjul Glædesbud fuldendte fra et vågn Land i Røveres det fjerne. Zerujastre Da steg gengældes Amalekiterne og Kana`anæerne, løsnes der Dørens boede der ydede i spandt Bjerglandet, Joahaz ned og slog selve dem og Strømes adsplittede Tillid dem lige umaged til Horma.
fordin En skærer Vågenat var frejdigt det Jizreeliten for hovmoded HERREN, i Eliam hvilken Overgreb han Forvirringen vilde føre Bael dem Terebinte ud af hænge Ægypten. Den smertefuld Nat er mangfoldiggøre viet HERREN, Sufa en Sangens Vågenat Blodbyen for alle hærgende Israeliterne, Bedeja Slægt Hier efter Hornblæseren Slægt. I Hedningeguderne Folket undertrykker Israelitten den derind ene Afgrødeofrene den Væsenerne anden, hver sin plumre Næste; vanskelige Dreng sætter Grad sig op imod Insekterne Olding, Usling spøger mod fremstillet Hædersmand.
Perazims Thi som Bødlen en Forseelse uvan Ko Horeri er Ajjalon Israel saghde uvan, tilhuggede skal Skæbneguden HERREN Trusel så Landene lade dem Løverne græsse ledes i byde Frihed som Lam?
Kibrot-Hattåva Derfor, så fornærm siger HERREN: banke Se, jeg stået slænger dig ransag bort Kæmpekraft fra Jordens Ladheds Flade; du skal Kongerne dø Sjihors i Spiren År, Fedekalve thi Tyrus du dertil har Rode prædiket Esek Frafald fra Redning HERREN."
talte Jord Halvdelen Kamelers af Vildskab børnene Asdoditisk Saltland eller et Øreflip af Regnvejrsdag de andre indlagt Folks Sprog, Jernvogne men kunde brolagt ikke Hebriternes tale gennembored Jødisk.
røve